vineri, 1 februarie 2008

adio Remarque... deci, pe curand!

Am terminat aseara Obeliscul negru de Erich Maria Remarque si am ramas cu gandul departe, in Germania... dar poate nu acolo ci la analogiile pe care le-am facut citind cartea si identificandu-ma pe alocuri cu povestea lui Ludwig si gandind la propria viata a lui Remarque.

Nu stiu de ce nu pot sa-i zic lui Remarque Erich desi lui Eliade ii zic Mircea si lui Eminescu Mihai...

"Simt. Sunt obosita si obosita de oboseala mea. Totul nu mai e decat un gol si nimic decat despartire, tristete si asteptare."

"Cand omul se poate chinui el insusi, nu pierde cu una cu doua nici un prilej."

"De fapt, ce inseamna a insela? Cuvantul e intrebuintat intotdeauna de cei de se afla tocmai in situatia asta. Ce legatura e intre sentiment si morala? [...] A insela - ce cuvant vulgar pentru cea mai marunta si ultima nemultumire, cautarea de mai mult, tot mai mult..."

"Il privesc recunoscator pe Georg. L-am tradat, pentru ca trebuia sa-l tradez si el m-a inteles. Ramane singur."

"Si nu te lasa doborat. Ai fost salvat de atatea ori, incat ai datoria sa razbesti mai departe. [...] Daca renunti la ceva nu inseamna ca pierzi acel ceva."

Pe marginea fiecarui citat as putea sa fac o intreaga poveste, povestea vietii mele... si mi-e ciuda pe Remarque ca lui ELiade pe Papini, asta pentru ca sunt momente pe care le traim la fel punandu-ne mai multe intrebari decat e necesar, complicand viata si chinuindu-te singur in filosofie...

Da, daca renunti nu inseamna ca pierzi!!! Si eu am renuntat la lucruri dragi si nu le-am pierdut pt ca le-am dat la oameni dragi, pt ca am memoria sentimentelor si pentru ca nu am pierdut nimic din intensitatea acelor clipe si chiar daca renunt la ele nu pierd nimic...

Un comentariu:

Oana spunea...

dar cand renunti la oameni, la fiinte dragi.....nu le pierzi pana la urma?.....
sti cum e.....zicea si t gheorghe..."ochii care nu se vad e uita"